Sidor

onsdag 18 september 2013

Höst!

I lördags blev det en tur ut i skogen med kameran och jag hittade många spännande svampar att fota :) När jag stod på knä därute i skogen helt inne i fotograferandet så kom det ett äldre par cyklandes och höll på att skrämma ihjäl mig, undra vad de tänkte när de såg mig där stående på knä :) 













Sprang på de här två stora högarna med skräp :( Inte långt därifrån finns Timrås återvinningscentral så förstår inte varför folk måste slänga ut det i skogen. Bland en av högarna låg även ett kvitto med namn och adress så skulle ju tro att det hör till den som har slängt en av högarna. 





4 kommentarer:

  1. Trist med skräp, men otroligt fina bilder!! Hösten ger ju många härliga fototillfällen tycker jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jätte tråkigt med skräpet :( Håller med dig att hösten är en underbar årstid när man ska fota :)

      Radera
  2. Jag känner igen platserna i dom två första bilderna, där var man mycket och cyklade som ung för att fiska i stort sett hela somrarna. Så säkerligen har jag varit på den stigen också. Tornet som synes på bilden är vattenintaget till Östrands fabrik. Ett exakt likadant ligger längre nedströms, vattenintag till Wifstavarfs nu nedlagda fabrik. Men det ser man bara toppen på. Varvets höll jag under uppsikt 1 gång i månaden. Det går en vattentunnel ned till Fagervik genom berget, den byggnaden är det enda som är kvar ovanför den nu rivna fabriken. Wifstawarf och Fagervik hade gemensamt råvatteninteg. Skräpet, kontakta miljökontoret, de är säkert intresserade. Vackra bilder ur Frölandsbodarnas skog :) Hösten visar du galant! Det kan bli lite pinsamt ibland då man är ute i naturen och kryper omkring :) Men en del kan stanna upp och växla några ord... Roligt att få se bilder från sina barndomsplatser :) Väcker roliga minnen! Trevligt inlägg!

    SvaraRadera
  3. Förstår att du känner igen dig Åke. Stigen som jag var och gick på ligger bakom industriområdet man kommer fram till elljusspåret när man går efter den.
    Det du skriver om vattentornen hade jag inte en aning om, kul information. Ifjol var jag ned en sväng till Frölandsbodarna otroligt fint ställe och det var faktiskt första gången jag var dit då och då har jag varit Timråbo i så gott som hela mitt liv, nästan så man skäms lite.
    Funderar faktiskt på att kontakta miljökontoret och skicka bilderna dit, men jag tror att det stod om detta i ST för ett tag sedan så tror att de är informerade om detta skräp.

    SvaraRadera